Prices not available
Estimated price based on 1 car and 2 persons with a tent, camper or caravan.

Campsite opened from 01 January till 31 December
Arrival
Departure
Days

This campsite is not yet validated by Spottocamp. Are you the owner? Contact us with the button below

I am the owner

Um Gaertchen 2
L-9747, Enscherange
Luxembourg

Kinderen vermaken zich uitstekend op Camping Val D’or in Luxemburg. Er loopt een riviertje over de camping waar de kids kunnen spelen en er is Nederlandstalige animatie. Ook de eigenaar is Nederlands. Op 10 minuten rijden ligt een zwembad in Hosingen. Voor slechts €4 reis je richting Luxemburg-stad en kinderen zijn gratis.

Characteristics campsite

Playground

Sanitary
Washing machines

Click here if the information about this campsite is not correct or incomplete

Photos

Reviews

Marijn
Dutch
Onverwachts konden we onze reis niet voortzetten. 's Morgens om 8 uur geïnformeerd of we hier terecht konden. We kregen snel een reactie dat we welkom waren. Om 12 uur werden we verwelkomd door de eigenaar en kregen we een prachtige plek bij de rivier. Wat een hartelijke ontvangst. De camping is heerlijk rustig en alles is zeer goed onderhouden. Er zijn schone wastafels, douches en toiletten. Elke ochtend worden er verse broodjes aan je tent of caravan bezorgd. De plaatsen zijn ruim. We zullen zeker terugkomen. We hebben prachtige wandelingen gemaakt in de omgeving. Kaarten hiervoor zijn verkrijgbaar bij de receptie.
9 months ago

Lois
Dutch
Het is een gezellige kampeerplek, uitstekend onderhouden. We verbleven in het huisje dat geschikt is voor 8 personen, dichtbij in de tuin is er een vuurplaats die voor iedereen toegankelijk is. Hier wordt ook de barbecue gebruikt. Het werd veelvuldig gebruikt, wat ook veel overlast veroorzaakte. Er was veel rookvorming waardoor we in de rook zaten. Ons terras grenst namelijk aan de vuurplaats. Houd hier dus rekening mee bij het reserveren. Veel geluidsoverlast en veel hinder van de barbecueplek. Dit hebben we als zeer onaangenaam ervaren. Verder was alles netjes schoon en verzorgd.
10 months ago

Jerold
Dutch
Zet N-5 aan de Clerve-rivier. Het is een geweldige plek, maar helaas wordt de voortent overspoeld bij een lange regenbui. Ik vermoed dat deze locatie de enige is die hier last van heeft bij een zware regenbui. Verder zijn er heerlijke en ruime plekken. We waren er in september. Er is een dagelijkse broodbezorgservice die de volgende ochtend netjes bij de tent of plaats wordt afgeleverd. Twee wandelroutes beginnen op de camping en voor grotere boodschappen is er een Aldi en een tankstation in Manarch, ongeveer 20 minuten rijden. Voor mooiere wandelingen moet je echt zuidelijker gaan, richting Beaufort, Consdorf bij het Müllerthal. Maar het verblijf op de camping is heel ontspannen en 's avonds heerlijk rustig. Als je een plek hebt gereserveerd, kijk dan goed of het locatie Noord of Zuid is. Dit is vooral belangrijk voor caravans, omdat er twee ingangen zijn. Dit komt omdat de Clerve-rivier door de camping loopt.

Hanneke
Dutch
Toen we arriveerden, kregen we een luidruchtige ontvangst van de eigenaar en zijn echtgenote. Iedereen heeft wel eens een off-day, maar dit was wel erg over de top.Toen we onze tent bereikten, hadden we een stoel van de onbezette tent naast ons geleend zodat iedereen kon zitten. De eigenaar was hier, om het zacht uit te drukken, niet blij mee.Over het voedsel - dat besteld kan worden bij de receptie - heb ik maar één ding te zeggen: doe het niet. Het is niets meer dan magnetronmaaltijden uit de vriezer.Ook de elektriciteit liet het steeds afweten. Onze Belgische vriend heeft hierdoor bijna een koude dood gestorven in de tent.Het beekje en de omringende natuur waren wel aangenaam.We zullen niet snel terugkeren.

Helga
Dutch
Prachtige verblijfsplaatsen en aantrekkelijke speelruimtes voor de kinderen. De omgeving waarin de camping zich bevindt is adembenemend, je kunt rechtstreeks de berg op wandelen naast de camping en de stromende beek is geweldig!Het entertainment was goed geregeld, Nienke was zeer gepassioneerd!Het sanitair was proper, dit dankzij de vrolijke zingende dames die alleen al op die manier voor een gezellige sfeer zorgden.Een nadeel vonden we soms de houding van de eigenaar, die was niet altijd even vriendelijk. Dit werd echter wel gecompenseerd door het enthousiasme van de andere medewerkers die hun uiterste best deden.De trein hebben we niet gehoord, die was er immers 2 weken niet vanwege werkzaamheden :)

Lex
Dutch
Onze ervaring bij camping Val d'Or was gemiddeld. De kampeerplekken waren zeker niet zo groot als 100 vierkante meter, ze waren aanzienlijk kleiner! Het lawaai van de trein werd echter snel normaal voor ons, dus dat was geen probleem. Dat was een aangename verrassing. Daarnaast is het openbaar vervoer in Luxemburg volledig kosteloos, wat ook erg aangenaam is. De afstand tot de sanitaire voorzieningen was voor ons vrij groot (we kampeerden in het zuidelijke deel), maar er waren twee mobiele toiletunits geplaatst in dit gebied. Het was fijn om hier gebruik van te kunnen maken, hoewel er vaak een wachtrij was en de kinderen moeite hadden met het openen van de deuren.Voor douchen en afwassen moesten we naar het sanitairgebouw waar zowel het water als het afwasmiddel gratis waren. Geen gedoe met munten of een sepkey, wat prettig was! Het was echter niet altijd volledig schoon en er was vaak een wachtrij voor de douche.Het animatieprogramma was gemiddeld. We hebben één keer gegeten in het restaurant en dat was genoeg. We zouden het niet echt aanbevelen.

Renate
Dutch
Wij waren hier in de week dat de camping volledig overstroomde. Het is een mooie rustige camping met veel ruimte. Een leuk beekje voor kinderen om in te spelen, 2 leuke speeltuinen, al is er een van de 2 wel verouderd en toe aan nieuwe toestellen. Wij hadden een huisje gehuurd boven op de berg. In het huisje was echt alles aanwezig. Het rook er wel heel muf. Wat wij wel als vervelend ervaren hebben is dat toen de camping overstroomde, de eigenaar helemaal niet bij ons is geweest om te vragen of informeren hoe nu verder. De hele camping ging dicht, maar we mochten blijven. Geen broodjes geen snacks geen ijs, helemaal niks konden we meer krijgen. Ik snap dat de camping dicht moest hoor, maar dan kan je beter alle gasten naar huis sturen of in ieder geval communiceren, en het niet gewoon op het bord bij de receptie zetten.

Stefan
Dutch
Super verzorgd pinkster weekend gehad! Heerlijke ruime mobile Home , die van alle gemakken voorzien was. Verse broodjes dag van te voren besteld , hangen ze ochtends aan je deur! Hier worden wij erg gelukkig van . Kinderen hebben zich ondanks het werk prima vermaakt met de laarzen aan lekker buiten! Eigenaar is erg behulpzaam en in voor een praatje . Wij komen hier zeker terug !

Martine Verhoef
Dutch
Een heerlijke camping, huisjes zijn super, zeer vriendelijke camping eigenaar. Kunt een lolletje met hem maken, denkt mee met de groep, heel gemoedelijk. Zeker een camping om vaker met een groep of alleen met partner of zelfs alleen te komen.

##
Dutch
+ sanitair , echter maar 1 douche beschikbaar + ligging - broodjes service , kan telefonisch in Corona tijd werd gezegd maar niet van harte - ondanks zeer geringe bezetting en vele ruimte mocht auto niet bij de plek zelf niet in heel erg regenweer - eigenaar niet erg vriendelijk, weinig empathie

Loedeman
Dutch
Ons verblijf is erg tegengevallen. Onze dure stacaravan keek uit op de achterkant van stacaravans en lag direct aan de overdekte bbq. Direct voor de veranda stond een springkussen. Het ergste: de eigenaar was ronduit onvriendelijk! Wij stapten over een hekje naar vrienden. Toen hij dat zeg werd hij meteen boos (ons eerste contact!). Ook schreeuwde hij tegen kinderen. Wij hadden een lege plantenbak aan de kant geschoven omdat mensen niet konden parkeren. Een tijdje later was deze teruggeschoven en met grind gevuld. Trapje naar de afvalplaats was ineens bovenaan geblokkeerd met groen draad, erg gevaarlijk. Wij hadden onze auto opgeladen (hadden we beter niet kunnen doen). Als reactie haalde hij domweg de stroom van onze caravan af. Vervolgens konden we geen normaal gesprek met hem voeren. Hij heeft ons daarna ook niet meer aangekeken/gegroet. De caravan was prima, wel erg veel vliegen. Het beekje op de camping is ook leuk. Mooie omgeving.

Hertog
Dutch
Prachtige camping maar wat erg tegen veel was de spoorlijn in de spits rijden er zes treinen in een uur het ergste is dan wel de bellen van de spoorweg overgang en bij de camping zitten er twee. We waren in het na seizoen en wat dan erg tegen valt is dat ze dan de hele dag aan het snoeien zijn met elektrische apparaten toen was de maat voor ons vol en zijn we vertrokken erg jammer.

Martina
Dutch
Wij komen al jaren meerdere weekendjes op deze camping. Sinds Dirk Jan en Liesbeth de eigenaren zijn is het alleen maar beter geworden. Alle basis faciliteiten zijn aanwezig zoals een klein winkeltje voor de basics, verse broodjes in de ochtend, een restaurant met soms een bbq en je kan eten bestellen, speeltoestellen en een speelveld voor de kids, een beekje om in te zwemmen/drijven. Wij komen hier om te gaan motorrijden en huren dan 1 van de stacaravans. We hebben inmiddels bijna elke caravan wel gehad, van de ouderwetse (nostalgische) houten caravan met bloemetjes print op de gordijnen en banken tot de nieuwe luxe caravans met vaatwasser, xxl douche en heerlijke bedden. Daarnaast zijn er ook safaritenten, trekkershutten, camper en kampeerplaatsen. Kortom voor iedere wens en ieder budget is er wat. Al het personeel is ontzettend gastvrij en staat altijd voor je klaar. Eigenaren zijn heel relaxed en flexibel. Tot snel weer!

Jo
Dutch
Wij waren hier tijdens de Coronacrisis, wat waarschijnlijk juist veel voordelen met zich mee heeft gebracht. De plaatsen waren erg ruim en de camping stond nog niet eens voor de helft vol. Wij zoeken altijd graag de rust op, dus dit was erg fijn. Minder prettig waren de treinen die iedere 15 minuten langsreden. Wat een klereherrie zeg. 's Ochtends om 6 uur werden in het dorpje ook nog eens de kerkklokken geluid, dus uitslapen is er niet bij. De eigenaren hebben wij amper gezien. De pizza en menu's zijn aan te raden, al was er niet heel veel keuze. Het sanitair was netjes, het werd dan ook iedere ochtend ruim een uur schoongemaakt op de tijd dat iedereen graag wil douchen. Ook kan ik me goed voorstellen dat het te weinig is als de camping wel vol staat. Wij stonden aan het water en hadden een mooi uitzicht. Kinderen moesten wel allemaal via onze kant het water in, maar het was niet heel warm dus het viel mee. Andere gasten waren aardig.

Dirkjan
Dutch
erg gezellige camping op een prachtige locatie , voor iedere leeftijd wel wat te beleven. ik heb een hoop mooie herinneringen en goede vrienden overgehouden aan deze vakantie en ga hier zeker nog een keer terugkomen. ook complimenten aan de eigenaren van de camping voor de gezelligheid en behulpzaamheid.

Josina
Dutch
Gezellige camping in het groen. Met mooie bezienswaardigheden en wandelpaden in de buurt. Vriendelijke eigenaren en personeel, die altijd willen meedenken en tips hebben. Heerlijke broodjes en lekkere ijsjes