Prices not available
Estimated price based on 1 car and 2 persons with a tent, camper or caravan.

Campsite opened from 01 January till 31 December
Arrival
Departure
Days

This campsite is not yet validated by Spottocamp. Are you the owner? Contact us with the button below

I am the owner
BBQ allowed
Dogs
3.5 / 5 (12 votes )

Park de Hoge Veluwe

Houtkampweg 13
7352 TC, Nederland
the Netherlands

Park de Hoge Veluwe is a campsite with 100 pitches in Nederland, the Netherlands, located in the Gelderland region. Dogs are allowed on this campsite. You can find several recreational activities on the campsite. There's a playground.

Characteristics campsite

Pitches with shade

Recreation
Playground

Click here if the information about this campsite is not correct or incomplete

Photos

Reviews

Daphne
Dutch
We zijn al jarenlang trotse houders van seizoenskaarten voor het Nationaal Park De Hoge Veluwe. Gewoonlijk nemen we de auto om erheen te gaan (het is 25 km vanaf onze woning) en bewaren we onze kaarten in de wagen. Vandaag besloten we echter om te fietsen en vergaten we de kaarten uit de auto te halen. Toen we bij de ingang in Otterlo aankwamen, legden we de situatie uit. De vrouw die ons hielp, keek ons streng aan en zei op een harde, berispende toon, luid genoeg zodat andere bezoekers het konden horen: “Mag ik u een tip geven, zorg ervoor dat u uw kaarten altijd bij u draagt. Het is behoorlijk druk vandaag en het kost ons veel moeite om dit te controleren. Ik zal het deze keer voor u doen, maar een collega van mij zal u niet binnenlaten, dat is geen verplichting van onze kant!” Daarna controleerde ze in haar systeem met onze postcode en huisnummer en binnen 10 seconden bevestigde ze dat alles in orde was. Blijkbaar was het een grote inspanning. Wat een manier om bezoekers te behandelen!

Fransen
Dutch
Bezoekdatum: 30-10-2022 Datum beoordeling: 9 november 2022 Reisgezelschap: met partner Wij hadden het plan een nachtje op de Hoge Veluwe te kamperen na de wervende teksten op hun site. Het begon al met de prijs het kostte ons bijna 60 euro voor een nacht. Van zelf een plekje voor je camper uitzoeken is beslist geen sprake. Er staat gelijk een beheerder naast je die je in ons geval een lelijke plek toewijst net naast de prullenbakken en glascontainer bij de ingang, terwijl er elders op de camping nog genoeg mooie plekjes te vinden waren. Maar die waren allemaal niet mogelijk omdat we dan “het uitzicht van andere kampeerders bedierven” omdat we toch gelijk het park inwilden namen we dit voor lief. Voordelen van op de hoge veluwe kamperen zijn er echter niet. Het kwam neer op een grote deceptie. We moesten voor 18:00 uur op de camping terug zijn. (Net als het wild een beetje begint te lopen) De volgende ochtend zagen we vanaf een uurtje

Gerard Fransen
Dutch
Er zijn veel regeltjes! In tegenstelling wat op de website staat vermeld wordt je een plaats toegewezen. Wij kwamen terecht naast de vuilnisbakken op een klein plekje omdat de rest van dat plekje net opnieuw was ingezaaid! Er waren nog allerlei mooie plekken op het tentenveld maar daar mochten we staan omdat we dan het uitzicht van anderen bedierven volgens de beheerder!, De volgende dag gingen we om 5 voor negen lopend naar de witte fietsen vlak naast de camping. Dat leverde ons een bekeuring op van 109 euro! Uiteindelijk ,zo bleek vandaag uit de boete, voor het 3 minuten voor openingstijd bij de witte fietsen in het park aanwezig zijn. Onze reden nl. dat we een goede fiets uit wilden zoeken omdat we de vorige dag op een fiets met zachte banden hadden gefietst, werd niet gehoord door de BOA die ons bekeurde. Hij ging uiteindelijk zelfs zover om ons 3 keer aan te zeggen dat we terug moesten naar het kampeerterrein.

Fam G
Dutch
voor de eerste keer op deze camping. Prettig verblijf. We werden door de beheerder ontvangen, mochten zelf een plaatsje uitzoeken. Toiletgebouw netjes en schoon, enkele wasbakken niet beschikbaar van wegen de 1,5 meter. Prima opgelost.We hebben diverse kampeerders gesproken, die hier al jaren op de camping komen.
2 years ago

Mariette Zwolsman
Dutch
Afgelopen tijd enige malen op deze camping verbleven. Hopeloos: warme douches uitgevallen, toiletten verstopt, stroomuitval. Van beheer is nauwelijks sprake. De beheerder is maar enkele malen per dag op de camping aanwezig. Bij problemen in de avonduren of op zondag is het kantoor niet bereikbaar. Van toezicht is nauwelijks sprake. Kampeerders die zich niet aan de regels houden worden hierop niet aangesproken, bijvoorbeeld loslopende honden, mensen die 2 kampeerplekken bezetten of je stroompaal gebruiken. Veel last van verkeer op de hoofdweg in het park. Sta je vlak bij de ingang kun je bij droog weer stof eten. Hier wordt al jaren niets aan gedaan. Het terrein is hobbelig waardoor bij regen snel je kampeerplaats onder water staat. Volgens vaste gasten wordt aan onderhoud helemaal niets gedaan. Je betaalt niet alleen voor het verblijf op de camping maar ook voor de entree van het park. Vaste klanten die er

Veluwefan
Dutch
Prijzige camping voor verblijf van 1 of slechts enkele nachten: naast het kampeertarief Betaal je elke dag vast een toegangskaart voor De Hoge Veluwe + kampeermiddel + evt. stroom (NIET op alle plaatsen aanwezig!). Met een Beschermerkaart ben je wel goedkoop uit. Wij waren i.v.m. sabbatical van plan drie weken te blijven. Doordeweeks is de camping lekker of aardig rustig (zolang er op ASK Harskamp niet geknald wordt), in de weekends is het er druk. Met Hemelvaart stond de camping BOMVOL. Wij stonden met de camper op plek 55 en raakten ingesloten door tenten. Bij een calamiteit (bv. bosbrand) hadden we niet (snel) weggekund met de camper. Een ambulance had bij bv. een acute medische noodsituatie niet bij de camper gekund. De Hoge Veluwe heeft inkomsten zo hard nodig, dat dit ten koste van de veiligheid mag gaan? ? We zagen gisteren de camping alweer vollopen (Pinksteren); omdat we geen herhaling wilden, zijn we vanmorgen vertrokken ?

Heleen
Dutch
Van zaterdag op zondag op deze camping gestaan, op zich een aardige camping en inderdaad mooi en rustig in het Nationaal Park Hoge Veluwe gelegen, maar wél vlak langs een weg waar de hele zaterdagavond auto's af en aan reden. Veel verkeersoverlast dus in de avond en nacht. Ik had me bij een Natuurkampeerterrein meer stilte voorgesteld.

trekker
Dutch
een schitterend trekkersveld je mocht staan waar je wilde, het was een heel groot veld maar heel glooiend met veel bosjes en picknick banken. je kon zo je eigen privé plekje creëren. De douchen en toiletten waren heel schoon, afwasruimte en slecht weer ruimte was overdekt maar wel tochtig. daarin tegen kon je wel je eigen haardvuurtje maken. Als je een beschermkaart koopt voor 35,00 per jaar, kun je voor € 7,00 per nacht kamperen, wifi is gratis en je kunt je spullen veilig opladen in een kastje, deze camping is helemaal top ook omdat je als je avonds even wilt wandelen je in het park bent en gelijk al in het bos, en de witte fietsen staan voor je klaar daar kun je ten alle tijd gebruik van maken het bezoekerscentrum kun je heerlijk koffie drinken en eten, er is vaak wat te doen avonds fiets excursie of wild spotten met de boswachter. maar je kunt ook voor jezelf heerlijk fietsen en wild spotten. verrekijkertje meenemen is altijd leuk.

Bram
Dutch
Mooi gesitueerde en rustige camping met modern eco-sanitair, stookplaats en zelfs mini-bib. 3 velden waarvan eentje voorbehouden voor tenten. 's nachts wel kans op geluidsoverlast door nabijgelegen militair helikopterdomein. Kampeerprijzen zelf zijn goedkoop maar (verplichte) combinatie met toegangsticket tot het park en ticket voor de auto maken het wel prijzig.

Joke Bosman
Dutch
Schoon sanitair, kindvriendelijke camping zonder grote speeltoestellen en zonder zwembad. kennis opdoen van natuur.

Camperaar
Dutch
Erg hobbelig terrein. De camping is eigenlijk veel te vrijblijvend ingericht. Er zijn caravan-/campervelden en een tentenveld. De caravanplaatsen zijn genummerd, maar het gebeurt gewoon dat minder sociaal ingestelde lieden twee plekken in beslag nemen. Op de site staat dat elke henummerde plek stroom heeft, maar dat is absoluut niet waar. Zokan het gebeuren dat je je camper op een plek wilt zetten, maar dat een tentkampeerder die dus niet bij een genummerde plek staat, wel stroom tapt. Ook hebben wij tijdens ons verblijf mogenconstateren dat mensen een plek gebruikten om hun caravan te stallen. Veel last van blaffende honden, die niet tot de orde worden geroepen. Grote onduidelijkheid voor wat betreft de plekken op het bijveld. Bij drukte is het daar in geval van calamiteiten inderdaad levensgevaarlijk. Er zijn ook kampeerders die er gewoon gratis staan, komen na een dag park laat op de camping en een pret dat ze hebben.

Jan Zweerts
Dutch
Heel mooie natuurcamping binnen het terrein van natuurgebied de Hoge Veluwe vlak bij Hoenderloo. Heel mooi sanitairgebouw. Mooie plekken met genoeg beschutting. Geen recreatie voorzieningen. Eén minpuntje: de camping is prijzig. Dat komt oa omdat je ook een dagkaart moet kopen. 2 volwassenen met camper kost € 42 per dag.