€15.8
per notte
Prezzo stimato in base ad 1 auto, 2 persone con una tenda, camper o roulotte.

Campeggio aperto da 01 April a 31 October
Arrivo
Partenza
Giorni

Questo campeggio non Ë stato ancora convalidato da Spottocamp. Sei il proprietario? Contattaci con il pulsante sotto

Sono il proprietario

Le Prat Barrat
43440, Champagnac Le Vieux
Francia

La Chanterelle   è un campeggio con 90 tende a Champagnac Le Vieux, Francia, situato nella regione della Alvernia. La Chanterelle   ha wifi, un negozio campeggio, un ristorante e una piscina al coperto. Sono consentiti cani.

A La Chanterelle   è possibile campeggiare con un tenda, un roulotte o un camper. Oltre a campeggio è possibile anche noleggiare un bungalow mobile. Potete trovare diverse attività ricreative nel campeggio. C’è un area giochi, un campo da tennis, un tavolo da ping pong e noleggio bici.

La Chanterelle   offre strutture sanitarie per i portatori di handicap. Per lavare i vostri indumenti c’è disponibilità di lavatrici e asciugatrici

Caratteristiche Punto

Sanitari sedie a rotelle
Lavatrici
Asciugatrici

Clicca qui se le informazioni su questo campeggio sono incorrette o incomplete

Recensioni

PAUL ROCHE
Emplacements très ombragés.

DELPHINE GUIBERT
Francese
Le plus la gentillesse des proprietaires Le moins les chalets un peu petits

Fam van Leeuwen
Olandese
Camping is totaal niet kindvriendelijk. Als je het huisje uitliep, kwamen we op het erg kleine harde scherpe betonnen verandatje waar net plaats genoeg was voor de tafel. Daarna loopt het steil naar beneden en dan houd het op en komt een rand zonder enig hek waar kinderen zo 6mtr naar beneden kunnen vallen. Eerste dag koelkast kapot dus na de nodige boodschappen weggegooid te hebben, besloten we in t restaurant te eten. Ik heb echt waar in mn hele leven nog nooit zo slecht gegeten. Cheeseburger uit de magnetron, totaal niets gebakken. Volgende morgen werd nieuwe koelkast gebracht dat was wel super al ging dit niet van harte want mevrouw was behoorlijk gepikeerd. Door de rotte en loszittende houten traptreden en drempels is mn dochtertje van bijna 2 gestruikeld met haar hoofd op de scherpe rand van veranda, dus dat werd ritje ziekenhuis voor hechtingen. Ze mocht 4 dagen niet in het water en dat was t enige dat die camping had. Van deze vakantie was echt niets te maken. Nooit we

Diana & Hilbert
Olandese
Camping le Chanterelle heeft ons een fijne vakantie bezorgd. Het gaf ons het Franse gevoel! Lieve mensen. Verouderd sanitair maar de achtergelaten rommel van de gasten werd vaak SCHOON gemaakt. Simpele speelattributen voor de kinderen. Een heerlijk meertje om te zwemmen en te vissen. De dorpjes in de omgeving zijn (gelukkig) niet toeristisch dus er wordt een beroep gedaan op je creativiteit. Minstens 3 x per week vermaak door "Lolo" & Marie. Kortom, aanrader voor mensen die van Frankrijk houden. Hilbert & Diana.

Mariska
Olandese
Camping ligt hoog, prachtige route er naar toe, zeker de laatste km. De beheerders Marie en Laurent zijn zeer aardig, behulpzaam. Ze spreken ook een beetje Engels, voor ons was dat wel handig. Er is geen winkel op de camping, wel kun je voor iedere dag brood bestellen. Er wordt van alles georganiseerd, wij zijn op de Paella avond geweest en we zijn een middagje wezen kanoën met onze jongens, erg leuk met goede begeleiding die ook een beetje Nederlands spreekt. Ook nog een wandeling van 15 km gemaakt, met Laurent, zodoende nog meer van de prachtige omgeving kunnen zien. Er waren veel Fransen en heel weinig Nederlanders op de camping toen wij er waren, dat was wel jammer voor onze jongens, maar ze hebben zich hier samen toch prima vermaakt. We hebben een weekje in een 6 persoons tent gezeten. Goede bedden, we stonden op een fijne, grote plek. Wel even lopen naar het strandje. Terug van het strandje naar de tent was een aardige klim. We namen dus een koelbox mee met eten en drinken als we naar het strand gingen. Strandje en meer, heel fijn en schoon. Leuke steigertje voor de kinderen om vanaf te springen. Wij hadden wel prachtig weer, dat scheelt natuurlijk enorm voor het ultieme vakantie gevoel. 's Avonds koelt het wel iets af maar wij hebben bijna iedere avond buiten kunnen zitten. Toilet/douche gebouwen zijn oud, maar netjes, niet altijd superschoon. Wij hebben een heerlijk verblijf gehad hier, en zouden de camping zeker aanraden!!

Jeroen
Olandese
Wij zijn met z'n tweeën een week op deze camping geweest. Voordat we gingen lazen we de review hieronder, dus gingen we met niet zo'n goed gevoel op weg. Uiteindelijk op de camping gekomen was het maar 16 graden, we hebben deze week drie mooie dagen gehad, en de rest van de dagen veel regen (net zoals op veel plaatsen in Frankrijk). De camping ligt erg hoog, hierdoor koelt het 's avonds snel af, maar als de zon schijnt is het meteen erg warm. Uiteindelijk hebben we een leuke vakantie gehad, het personeel op de camping is aardig, spreekt Engels en Frans en is erg behulpzaam. Wij hadden een chalet, deze was prima, niet heel erg schoon en het bed lag erg hard. Door het slechte weer waren de paden op de camping modderig. Voor een drie sterren camping voor deze prijs prima, maar verwacht niet dat alles perfect is. Omgeving van de camping is prachtig (hoog op een berg). Voor een supermarkt moet je in Brioude zijn, ongeveer 20 minuten rijden.

Lisa
Olandese
De camping en de omgeving zijn vervallen. Alles is heel oud en eigenlijk niet meer bruikbaar. De 'supermarkt' op de camping stelt niks voor. Er moet ruim 40 minuten gereden worden over smalle bergweggetje om bij de bewoonde wereld (dus een supermarkt) te komen. In de omgeving is heel weinig te doem omdat alle dorpjes in de buurt vervallen en niet toeristisch zijn. Om bij een toeristische plek te komen waar iets te doen is, moet 5 kwartier gereden worden. Door de beschrijving op internet voelen wij ons een beetje misleid. Een hele week alleen maar regen gehad en zijn toen een week eerder dan gepland terug naar huis gegaan. Erg jammer!

parmentier
Olandese
We hadden eenchalet gehuurd, dit was een stofnest: de kasten rokennaar stof,op de zetel die zelf ook naar stof rook lag een deken die precies al 10 jaar niet gewassen was. Rond de bedden was het zo vies dat er zwarte strepen op de lakens kwamen bij het bedden opmaken. De wc lekte en stonk... Voor ons jongste kind, een baby van 8 maand was de plek niet geschikt, klein terras aan huisje en dan direct een helling, meer was veel te koud.

5m
Olandese
Wij hebben hier een week een huisje gehuurd. Ruimer dan gedacht. Vooral de woonkamer/keuken was lekker ruim. Wel prettig voor een gezin van vijf. Het zwemmeertje is echt perfect. Water was fris, maar dat wel prettig gezien de hitte. De dichtbijzijnde supermarkt en bezienwaardigheden zijn minimaal klein half uurtje rijden over weg met veel scherpe bochten, daar moet je je wel op instellen. Omgeving is schitterend. Onze oudste zoon van 12 had voldoende aansluiting met leeftijdgenootjes. Prima plek.

De Vries
Olandese
Al een aantal kilometers voordat we er aankwamen werden we stil. Oh nee, dachten we. De auto begon aan een klim. Het landschap veranderde, begon op de Ardennen te lijken en de thermometer in de auto begon te dalen. Op 800 meter hoogte kwamen we aan bij camping Chanterelles waar we een huisje gehuurd hadden. Veel plaatsen in de buurt, zoals het dichtstbijgelegen stadje Brioude, liggen op 400 meter hoogte waardoor het daar standaard 3 a 5 graden warmer is dan bij Chanterelles. In een slechte Franse zomer als deze maakt dat erg veel verschil. 's Avonds was het sowieso te koud om buiten te zitten en werden we aangevallen door naaktslakken. Het huisje was ruim, maar afgeleefd en sfeerloos. De ontvangst daarentegen allerhartelijkst en we wensen de eigenaren een volgeboekte camping toe, maar willen toch ook wel kwijt dat het fair zou zijn als ergens vermeld staat dat je daar op behoorlijke hoogte zit met alle gevolgen van dien.

Griset
Francese
Enfin un camping a grandeur humaine mais ou l'on ne s'ennuie pas avec toutes les animations, la gentillesse de l'équipe des prix raisonnables pour tout, restauration excellente et originale, situation géographique superbe un vrai dépaysement

Jérémy
Francese
Camping à taille humaine, super temps, nature magnifique et propriétaire toujours dispo

Willem_jansen
Olandese
Aangekomen op de camping via slingerende bergwegen werden we zeer hartelijk ontvangen door Laurent (eigenaar). In zijn beste Engels en ons beste Frans konden we een keuze maken voor onze kampeerplek. Ondanks soms de regen hebben we een fantastische vakantie gehad en leuke mensen ontmoet. Zeker een camping om terug te komen. De eigenaren en hun team hebben er voor gezorgd dat het een aangenaam verblijf is geweest.

Susanne- Blogatastic
Olandese
NIET OK: dat het hondje niet het meer in mag, terwijl het een huisdiervriendelijk verblijf zou zijn. NIET OK: enorm harde bedden!!! NIET OK: het restaurantje aka de snackbar is bijzonder slecht NIET OK: als je pech hebt hebben de voorgangers het huisje zelf schoongemaakt en ontbreekt het ze aan schoonmaaktalent waardoor je in een niet-zo-fris-huisje komt... NIET OK: ik vond de eigenaresse niet zo vriendelijk toen we voortijdig weggingen; ze was heel gepikeerd... OK: huisje nr 118 heeft een perfecte ligging met uitzicht over het meer OK: de berg op krijg je prachtige uitzichten voorgeschoteld